Belföld

Egy kutatás szerint az emberek az idén még többet fognak online vásárolni

Online shopping concept

Az emberek 54 százaléka ugyanolyan gyakorisággal, majdnem 40 százaléka sűrűbben fog online vásárolni az idén a tavalyi rekordévhez képest – derül ki a Mastercard támogatásával készült Fizetési Élmény Riportból.

    A jelentés szerint a 18-39 éves korosztály a legaktívabb az online vásárlás területén, a korosztály több mint fele rendel heti rendszerességgel a netről, de a járvány ideje alatt az ötvenes korosztályban nőtt a legnagyobbat a webes vásárlók aránya (39 százalékkal).
     Több olyan terméktípus van, amelyet kifejezetten a koronavírusos helyzet alatt kezdtek el online vásárolni – hívták fel a figyelmet utalva arra, hogy ilyen az élelmiszer, a ruhanemű vagy a háztartási tisztítószerek. A könyvről nyilatkozták ugyanakkor a legtöbben, hogy ritkábban vásárolják, mint a járvány előtt – tették hozzá.
    A kutatásban azt is mérték, hogy az online vásárlást milyen helyzetben bonyolítják le az emberek. Kiderült: a megkérdezettek majdnem 60 százaléka vásárolt már ágyból, 52 százaléka tévézés közben, míg munkahelyen munkaidőben 45 százaléka intézett már digitális vásárlást. Közel minden 5. honfitárs rendelt már a vécén ücsörögve, továbbá a megkérdezettek 5 százaléka életveszélyes helyzetben – például biciklizés vagy vezetés közben – is vásárolt már online.
    A bankkártyás fizetés lehetősége idén már az online vásárlók 40 százaléka számára tesz megbízhatóvá egy webshopot, szemben a tavalyi 27 százalékkal – mutattak rá a jelentésben. Ebben arra is rávilágítanak: kártyás visszaélés esetén a kártya letiltható, a kártyatársaság “chargeback” szolgáltatásának köszönhetően pedig az ellopott összeg sokkal nagyobb valószínűséggel kerül vissza az ügyfélhez, mint egy készpénzes vagy átutalásos fizetést érintő csalás esetén.
    Az emberek bő egyötöde továbbra is sárga csekken postán fizeti be a közüzemi díjakat, az úgynevezett készpénzmentes társadalom elérése egyelőre még várat magára – vonták le a következtetést. Az innovatív fizetési megoldások ugyanakkor fellendülőben vannak – állapítják meg, példaként felhozva azt, hogy a rendszeres online vásárlók 60 százaléka már használta az ujjlenyomatát fizetés hitelesítésére.
    Az Erős Ügyfélhitelesítés nehezítő tényező volt 2021-ben az e-kereskedelemben, alig több mint az emberek fele érezte úgy, hogy elegendő tájékoztatást kapott a bankjától az ügyfélhitelesítéssel kapcsolatban, és meg is értette azt – jegyezték meg.
    A jelentésben felhívják a figyelmet arra: a válaszadók 37,5 százaléka választja az utánvétes vásárlást legszívesebben, de az elmúlt egy hónapban 47,5 százalékuk fizetett utánvéttel valamilyen internetes vásárlásért. A két szám közötti különbség azt sugallja, hogy megközelítőleg a fogyasztók 10 százaléka találkozott olyan helyzettel, amikor nem sikerült online fizetnie – tették hozzá.

MTI

- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Megnyílt a Magyar falu program állatvédelmi pályázata

cs3_admin

Mától egy hónapig szünetel a forgalom a Nyugatiban

cs3_admin

Szombattól hőségriasztás lép életbe

cs3_admin

Három embert a tűzoltók feszítővágó segítségével emeltek ki, amikor fának csapódott egy autó Hernádnál

cs3_admin

Szörnyethalt egy 17 éves lány a brutális balesetben

cs3_admin

Magyarország június 24-től visszaállítja belső schengeni határain a normális átjárást

cs3_admin

Elfogadták a 2022-es költségvetést

cs3_admin

Egy nap alatt elfogyott az első keret, ezért a teljes összegre megnyitják a pályázatot az elektromos autó vásárlásához

cs3_admin

Elindult a Csongrád-Csanád megyei identitás erősítése

cs3_admin

Honlapunk megfelelő működéséhez „sütiknek” nevezett adatfájlokat (angolul: cookie) kell elhelyeznünk számítógépén, Ön bármikor módosíthatja ezeket a beállításokat a böngészőjében. Elfogadom Olvasd tovább