Belföld

Jövőre is folytatódik az agrárkamara zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző kampánya

Fruits

Újabb három évig, Frissesség Ereje néven új arculattal és megújult kabalafigurákkal folytatódik jövőre a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) zöldség- és gyümölcsfogyasztást ösztönző Európai friss kalandok edukációs kampánya – közölte a NAK kedden az MTI-vel.

    Közleményük szerint a kampány a következő három évben is francia és belga szakmai szervezetek együttműködésével, uniós támogatásból valósul meg, a zöldség- és gyümölcsfogyasztás, valamint a hazai termékek iránti kereslet ösztönzése érdekében. Az 7 millió euró költségvetésű, három tagországban megvalósuló program finanszírozását az Európai Unió (EU) 80 százalékban vállalja, az agrárkamara a magyarországi programok végrehajtásához 1,2 millió euró támogatásban részesül.
    A program továbbra is elsősorban a családokat és a gyermekeket célozza meg, mert a NAK szerint fontos, hogy minél több szülő, nagyszülő ismerje meg a zöldségek, gyümölcsök jótékony hatásait, és építse be ezeket a gyermekek étrendjébe.
    Az elkövetkező három évben bővítik a gyerekek célcsoportját: az eddigi 6-14 évesek mellett a 14-18 éves középiskolás korosztályt is szeretné megszólítani a kampány, elsősorban a közösségi média felületein. Ezt azzal magyarázzák, hogy az Egészségügyi Világszervezet (WHO) friss adatai szerint ebben a korcsoportban évről évre jelentősen csökken a napi rendszerességgel zöldséget- és gyümölcsöt fogyasztók aránya.
    Magyarországon az uniós országok közül az egyik legalacsonyabb a zöldség- és gyümölcsfogyasztás: a WHO által javasolt napi minimum 400 gramm helyett a magyarok átlagosan csak 260 grammot fogyasztanak – tették hozzá.
    Kitértek arra is, hogy a korábban sikeres programelemek folytatódnak a következő időszakban is, a legnézettebb magyar gyerekcsatornákon új epizódokkal jön az animációs minisorozat, Frutti és Veggi a roadshow során az ország számos pontján várja majd a családokat, és ismét lesz lehetőség zöldség-gyümölcs kóstolásra a legnagyobb áruházláncok boltjaiban.

MTI



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér

cs3_szerk2

Orbán Viktor: a háború legveszélyesebb két hónapja előtt állunk

cs3_szerk2

A tiszások az EP-ben nyíltan háborúpártiak, lecserélték a magyar zászlót ukrán színekre + VIDEÓ!

cs3_szerk2

Orbán Viktor összehívta a Védelmi Tanácsot

cs3_szerk2

Varga Mihály: a jövő évi költségvetéssel a családokat és a vállalkozásokat is erősítjük

cs3_szerk2

Idénre még több mint negyedmillió szabad járóbeteg időpont foglalható az EgészségAblakban

cs3_szerk2

Farkas Sándor elárulta, mi a véleménye Magyar Péter szidalmairól

cs3_szerk2

Orbán Viktor: Szerbia a legfontosabb ország a magyar biztonság szempontjából

cs3_szerk2

Farkas Sándor: Minden magyar állampolgár véleménye fontos!

cs3_szerk2