Mától új időszámítás kezdődik az élelmiszerüzletekben: az infláció elleni harc új eszközeként jön a kötelező akciózás.
Az áruházláncok azonban a kormányzati intézkedéstől függetlenül sem tátott szájjal várnak a sült galambra: jó néhány termék esetében az előírtnál lényegesen nagyobb kedvezményt kínálnak.
A kötelező bolti akciózás, amivel mától egészen szeptember 30-ig bárki találkozhat egy nagyobb élelmiszerüzletbe lépve, lehetővé teszi, hogy minden héten a vásárlók rendelkezésére álljon majd egy 20 termékből álló akciós árú élelmiszerkosár az adott boltban, amit a korábbiakhoz képest olcsóbban vásárolhatnak meg. A most életbe lépő szabályozás az egymilliárd forint fölötti árbevétellel rendelkező kereskedőkre vonatkozik.
A rendelet meghatározza az akcióköteles termékkategóriákat, amelyek a következők:
- baromfihús;
- sertés-, marhahús, egyéb húsféleségek;
- hal, halkonzerv;
- húskészítmények;
- tej, tejföl és helyettesítői;
- joghurt és egyéb savanyított készítmények;
- egyéb tejtermék;
- sajt;
- vaj, margarin és készítményei;
- egyéb zsiradékok (növényi és állati);
- kenyér;
- péksütemények;
- száraztészta, rizs, egyéb cereáliák;
- liszt, cukor, tartósított lisztesáru;
- friss zöldség;
- friss gyümölcs;
- gyümölcs-, zöldséglé;
- készételek, fűszerek, ételízesítők;
- kávé, tea;
- ásványvizek és üdítőitalok.
Miután a kötelező akciózásról egyeztetett a legnagyobb kereskedelmi szövetség és üzletláncok vezetőivel, Nagy Márton hangsúlyozta: az üzletekben a kötelező akciózásra vonatkozó tájékoztatást jól látható helyen kell elhelyezni, valamint szükséges online is elérhetővé tenni. A gazdaságfejlesztési miniszter megjegyezte azt is, hogy a kormány kiemelt figyelmet fordít az együttműködésre, a piaci és állami szereplőkkel való folyamatos egyeztetésekre, így a kötelező akciózás szabályait is a partnerek javaslatait is figyelembe véve öntötték végleges formába.
A kötelező bolti akciózásra hívta fel a figyelmet közösségi oldalán közzétett videóban Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő is, amelyben ismertette, hogy a kötelező akciózásra azért van szükség, mert a háború és az arra adott elhibázott brüsszeli szankciók nagyon megemelték az árakat, ami az élelmiszerárakba is begyűrűzött.
A videóban Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója elmondta, az akciós gyakorlat nagyon fontos a kiskereskedelem mindennapjaiban, főleg most, hogy az infláció, a világpiaci áremelkedések miatt a vásárlók nagyon árérzékenyek lettek. Hozzátette: az akciók mindig is fontosak voltak a vásárlóknak, de az élelmiszertermékek drágulása miatt még lényegesebbek lettek.
- Hirdetés -