Térség

Építsd az álomtested!

A bikini szezon előtt, mindannyian vágyunk arra, hogy a nyáron a lehető legjobb formánkat hozzuk. Ehhez már most el kell kezdeni az edzéseket, de nem mindegy hogyan kezdünk hozzá. Több alapvető szabályt is be kell tartanunk ahhoz, hogy a mozgás hatékony és valóban alakformáló legyen.

Lassan nyakunkon a bikini szezon, és alig várjuk, hogy a vízparton napozhassunk. Jelen helyzetben a
D-vitamin bevitele sem egy hátrány, és a szép barna bőr, még mindig nagyon vonzó. Akár férfiról,
vagy nőről legyen szó, vágyunk az „álomtestre” kortól függetlenül. Leginkább az utolsó pillanatban
kapunk észbe, hogy a karácsonyi sütik, mély vagy inkább kidudorodó nyomokat hagytak a testünkön.
Eszeveszett fogyókúrába és határtalan edzésekbe vetjük bele magunkat, ha ezen változtatni
szeretnénk. Sajnos ilyenkor több alapvető hibát is elkövetünk, amelyekkel nem hogy használnánk,
inkább még nehezebb helyzetbe kerülünk. Márton Róbert testépítés-fitness edző több olyan tanáccsal
is szolgál, amelyekkel könnyedebben leadhatjuk a plusz kilókat és nagyobb megterhelés nélkül
edzettebbé és formásabbá válhatunk. Rengeteg fogyókúra és edzés, még sincs eredmény! Vajon
miért? Az első és legfontosabb probléma, a halogatás. „Majd a jövő héten elkezdem” vagy „Hétfőtől,
nincs nassolás”. Aztán telik az idő, és egyre inkább tologatjuk a dátumokat. Tehát az első és
legfontosabb dolog, az elhatározás, amit be is kell tartani. Nem kell lemondani mindenről, és főleg
nem kell éhezni. A második fontos tényező a fokozatosság az étkezésben és az edzésben egyaránt.
A kalória bevitelen kell csökkenteni, és az edzés mennyiségét növelni fokozatosan, amit be is kell
tartani hétről hétre. Számos esetben tapasztaltam, hogy az első héten még nagy a kitartás, de a
második héttől, előszeretettel iktatnak be az emberek úgynevezett „csaló napokat”, meséli Robi.
Későn kezdik el az edzéseket és napok alatt látványos változásokra számít a nagy többség. A
következő gond, nem biztos, hogy megfelelő edzéstervet választanak, azaz sokszor előfordul, hogy túl
edzik magukat. Rengeteg sérülést előidézhetünk ezzel, és hetekre lemondhatunk a fizikai edzésekről.
Nem elegendő 1-2 hét, még hónap sem ahhoz, hogy elérjük a megfelelő alakot, bár sokan erre
számítunk. Az ideális edzéssel és táplálkozással, ez 3-4 hónap alatt érhető el, tehát időben, azaz
legkésőbb februárban el kell kezdeni ahhoz, hogy az esetleges felesleget eltüntessük és az izmok is
láthatóvá váljanak (ez egyén függő). Természetesen nem mindenkinek van lehetősége arra, hogy
edzőtermekbe járjon. Ebben az esetben otthon is elkezdhetjük a megfelelő mozgást, de ha van rá
lehetőség kérjük szakember tanácsát. A megfelelő és hatékony mozgásformák a futás, kerékpározás
mellett az otthoni gyakorlatok is nagyon hatásosak, mint a fekvőtámasz, guggolás, felülések,
húzódzkodás és ezek variációi. Ha ezeket a gyakorlatokat akár napi szinten vagy kiegészítésként
végezzük, nagyon fontos, hogy megfelelő technikával és mennyiségben tegyük.. Az ideális időtartam
bármely mozgásnál a 30-35 perces kezdés, majd ezt fokozatosan 40-45 percre emeljük, és innét lehet
haladni felfelé, ha ez már nem megterhelő. Az úszást sajnos nem említhetjük meg a felsorolásban,
mivel még a vírus helyzet miatt zárva tartanak az uszodák, de a mozgásformák közül az egyik
leginkább alakformáló tevékenység, ami minden testrészünket és izomcsoportunkat megmozgatja. Az
se tévesszen meg bennünket, hogy a mérleg esetlegesen többet mutat! Tartsunk ki és tegyük
rendszeressé az edzéseket! A táplálkozás is nagyon fontos tényező, amellyel majd a későbbiekben
foglalkozunk behatóbban, Robi tanácsai alapján.

- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Személyautóba csapódott nagy sebességgel egy kisteherautó Jakabszállásnál

cs3_admin

Frissítve – Megtalálták a szegedi kettős emberölés gyanúsítottjának holttestét

cs3_admin

Fél évszázad után ismét költ kis csér a Csaj-tavon

cs3_admin

Szalagkorlátnak csapódott a Daewoo, majd egy BMW-nek is nekiütközött – baleset az M43-as autópályán

cs3_admin

Mától Csongrád-Csanád megyében is tűzgyújtási tilalom van érvényben

cs3_admin

Motorost gázoltak Hódmezővásárhelyen

cs3_admin

Elektromos kerekesszékes nőt gázolt halálra egy autó Kecelen

cs3_admin

Zebrán ütöttek el egy gyalogost Hódmezővásárhelyen

cs3_admin

Felborult egy autó, vezetője súlyosan megsérült Nyárlőrinc térségében, a 44-es főúton

cs3_admin

Honlapunk megfelelő működéséhez „sütiknek” nevezett adatfájlokat (angolul: cookie) kell elhelyeznünk számítógépén, Ön bármikor módosíthatja ezeket a beállításokat a böngészőjében. Elfogadom Olvasd tovább