Térség

Építsd az álomtested!

A bikini szezon előtt, mindannyian vágyunk arra, hogy a nyáron a lehető legjobb formánkat hozzuk. Ehhez már most el kell kezdeni az edzéseket, de nem mindegy hogyan kezdünk hozzá. Több alapvető szabályt is be kell tartanunk ahhoz, hogy a mozgás hatékony és valóban alakformáló legyen.

Lassan nyakunkon a bikini szezon, és alig várjuk, hogy a vízparton napozhassunk. Jelen helyzetben a
D-vitamin bevitele sem egy hátrány, és a szép barna bőr, még mindig nagyon vonzó. Akár férfiról,
vagy nőről legyen szó, vágyunk az „álomtestre” kortól függetlenül. Leginkább az utolsó pillanatban
kapunk észbe, hogy a karácsonyi sütik, mély vagy inkább kidudorodó nyomokat hagytak a testünkön.
Eszeveszett fogyókúrába és határtalan edzésekbe vetjük bele magunkat, ha ezen változtatni
szeretnénk. Sajnos ilyenkor több alapvető hibát is elkövetünk, amelyekkel nem hogy használnánk,
inkább még nehezebb helyzetbe kerülünk. Márton Róbert testépítés-fitness edző több olyan tanáccsal
is szolgál, amelyekkel könnyedebben leadhatjuk a plusz kilókat és nagyobb megterhelés nélkül
edzettebbé és formásabbá válhatunk. Rengeteg fogyókúra és edzés, még sincs eredmény! Vajon
miért? Az első és legfontosabb probléma, a halogatás. „Majd a jövő héten elkezdem” vagy „Hétfőtől,
nincs nassolás”. Aztán telik az idő, és egyre inkább tologatjuk a dátumokat. Tehát az első és
legfontosabb dolog, az elhatározás, amit be is kell tartani. Nem kell lemondani mindenről, és főleg
nem kell éhezni. A második fontos tényező a fokozatosság az étkezésben és az edzésben egyaránt.
A kalória bevitelen kell csökkenteni, és az edzés mennyiségét növelni fokozatosan, amit be is kell
tartani hétről hétre. Számos esetben tapasztaltam, hogy az első héten még nagy a kitartás, de a
második héttől, előszeretettel iktatnak be az emberek úgynevezett „csaló napokat”, meséli Robi.
Későn kezdik el az edzéseket és napok alatt látványos változásokra számít a nagy többség. A
következő gond, nem biztos, hogy megfelelő edzéstervet választanak, azaz sokszor előfordul, hogy túl
edzik magukat. Rengeteg sérülést előidézhetünk ezzel, és hetekre lemondhatunk a fizikai edzésekről.
Nem elegendő 1-2 hét, még hónap sem ahhoz, hogy elérjük a megfelelő alakot, bár sokan erre
számítunk. Az ideális edzéssel és táplálkozással, ez 3-4 hónap alatt érhető el, tehát időben, azaz
legkésőbb februárban el kell kezdeni ahhoz, hogy az esetleges felesleget eltüntessük és az izmok is
láthatóvá váljanak (ez egyén függő). Természetesen nem mindenkinek van lehetősége arra, hogy
edzőtermekbe járjon. Ebben az esetben otthon is elkezdhetjük a megfelelő mozgást, de ha van rá
lehetőség kérjük szakember tanácsát. A megfelelő és hatékony mozgásformák a futás, kerékpározás
mellett az otthoni gyakorlatok is nagyon hatásosak, mint a fekvőtámasz, guggolás, felülések,
húzódzkodás és ezek variációi. Ha ezeket a gyakorlatokat akár napi szinten vagy kiegészítésként
végezzük, nagyon fontos, hogy megfelelő technikával és mennyiségben tegyük.. Az ideális időtartam
bármely mozgásnál a 30-35 perces kezdés, majd ezt fokozatosan 40-45 percre emeljük, és innét lehet
haladni felfelé, ha ez már nem megterhelő. Az úszást sajnos nem említhetjük meg a felsorolásban,
mivel még a vírus helyzet miatt zárva tartanak az uszodák, de a mozgásformák közül az egyik
leginkább alakformáló tevékenység, ami minden testrészünket és izomcsoportunkat megmozgatja. Az
se tévesszen meg bennünket, hogy a mérleg esetlegesen többet mutat! Tartsunk ki és tegyük
rendszeressé az edzéseket! A táplálkozás is nagyon fontos tényező, amellyel majd a későbbiekben
foglalkozunk behatóbban, Robi tanácsai alapján.

- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Személyautók ütköztek Hódmezővásárhelyen

cs3_admin

Hárman meghaltak egy balesetben Kecskemétnél (frissítve)

cs3_admin

Trélert húzó kisteherautó borult fel az M5-ösön

cs3_admin

Újítsa meg lejárt igazolványait, útlevelét – június 30-a után érvénytelenek

cs3_admin

Majdnem tragédia történt Hódmezővásárhelyen

cs3_admin

Két autó ütközött Kiskunfélegyházánál

cs3_admin

Felrobbant és kigyulladt egy kiskőrösi ház

cs3_admin

Nemzetek Ligája – Tinédzser csatár a keretben

cs3_admin

Kerékpárost ütöttek el Hódmezővásárhelyen

cs3_admin

Honlapunk megfelelő működéséhez „sütiknek” nevezett adatfájlokat (angolul: cookie) kell elhelyeznünk számítógépén, Ön bármikor módosíthatja ezeket a beállításokat a böngészőjében. Elfogadom Olvasd tovább