Belföld Gazdaság

BYD: a szegedi gyár építése a tervek szerint halad

A BYD hosszú távra tervez Európával, és a magyarországi gyár építése is a tervek szerint halad – közölte a BYD Hungary az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint az ütemtervnek megfelelően, az év végén tervezik megkezdni a gyártást, hamarosan Európában gyártanak autókat Európa számára. A szegedi gyár tervezett kapacitása sem változott: 300 ezer darabos éves csúcskapacitással számolnak. Emellett jelenleg 150 magyar és európai beszállító minősítésén dolgoznak, hogy tovább erősítsék a helyi ellátási láncukat.

Sajtóhírekre reagálva Joó István kormánybiztos, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója közölte: az első európai autógyárát Szegeden építő BYD kitart Magyarország mellett, és nem változtatta meg a beruházás megvalósításáról és a termelés felfuttatásáról készített terveit. Emlékeztetett: a 300 hektáros szegedi területen 2024-ben kezdődött az építkezés. A beruházásnak köszönhetően több ezer magas hozzáadott értékű munkahely jön létre, és a BYD jelenlétéből helyi beszállítók is profitálnak.

A BYD Magyarország melletti elkötelezettségét az is mutatja, hogy Hollandiából Budapestre telepítik európai üzleti központjukat – ami marketingszakemberektől hr-specialistákon át adatelemzőkig legalább kétezer magasan képzett embernek biztosít karrierlehetőséget a fővárosban -, és elindítanak két nagyszabású, együttvéve mintegy 250 millió eurós kutatás-fejlesztési programot hazai egyetemekkel együttműködésben.

A májusban bejelentett döntés szerint az egyik, 105,1 millió euró értékű projekt célja egy vezetéstechnológiai rendszer kidolgozása, amely a mesterséges intelligenciára építve lehetővé teszi a járművek önálló tanulását a vezetési szituációkról valós időben gyűjtött adatok elemzése alapján.

A másik kutatás-fejlesztési beruházás még nagyobb volumenű, 141 millió euró értéket képvisel, és a BYD hajtáslánc-technológiájának továbbfejlesztésére, az elektromos járművek teljesítményének és energiahatékonyságának növelésére irányul.

A HIPA közleményében kitérnek arra, hogy a közelmúltban jelentették be, hogy a BYD a már 2017 óta működő komáromi üzemében elektromos buszok mellett elektromos meghajtású teherautókat is gyárt majd, ami nemcsak új termékpalettát és fejlett technológiát, hanem 620 új munkahelyet is jelent a Duna-parti városnak.

A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalata, az első autógyártó, amely az elektromos átállás jegyében a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és 9 egymást követő évben a tölthető személygépkocsi (NEV) eladások élén állt Kínában.



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Közel 130 ezer jelentkező izgulhatott – megvannak a ponthatárok!

kissferenc

Holnaptól – a legmagasabb fokozatú hőségriasztás lép életbe

kissferenc

Társadalmi egyeztetésre bocsátották az Otthon Start hitel részletszabályait

kissferenc

Olvasónk, Eszter: “Skacok kontra ERKÖLCS és JÓÍZLÉS”

kissferenc

Könyvmoly rovat: A titok létezik, csak nem ott, ahol keressük – Umberto Eco: A Foucault-inga

cs3_szerk2

Robbant a pornóbomba: közismert szexmunkás dolgozik Magyar Péter alatt (+18!)

cs3_szerk2

Nagy István: felháborító az uniós agrártámogatások csökkentése

cs3_szerk2

Czomba Sándor: továbbra is dinamikusan nőnek a keresetek Magyarországon

cs3_szerk2

Trágyát öntöttek a magyar gazdák az Európai Bizottság itthoni képviselete elé

cs3_szerk2