Belföld

Elindult a sertéshúsfogyasztást ösztönző kampány

Elindult a sertéshúsfogyasztást ösztönző tavaszi kampány, amellyel a friss, jó minőségű magyar sertéshús fogyasztásának növelése az Agrárminisztérium és az Agrármarketing Centrum célja.

A kampány arra hívja fel a figyelmet, hogy a sertéshús része az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásnak. Emellett fogyasztói tudatosságra ösztönöz annak érdekében, hogy a vásárlók a megfelelő minőségű, megbízható termékeket keressék, és azt illesszék bele az egészséges táplálkozásukba – mondta el a rendezvényen az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára.

Tarpataki Tamás kiemelte: fontos, hogy megkülönböztetett figyelmet fordítsunk az ágazatra, hiszen az elmúlt években számos nehezítő körülménnyel kellett megküzdeni. A helyettes államtitkár stabilnak nevezte a sertéságazat helyzetét és kiemelte, hogy a világpiaci folyamatok hatására 10 százalékkal nőtt a magyar export az élősertés és a sertéshús tekintetében is.

Tarpataki Tamás elmondta: Magyarországon az egy főre eső sertéshús és sertéskészítmény-fogyasztás 28-30 kilogramm évente. Ez az arány elmarad az európai uniós átlagfogyasztástól, körülbelül a kétharmada.  
Az AMC ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy a magyar sertéshús fogyasztása biztonságos, Magyarországon csak a vaddisznóállományban mutatták ki a sertéspestis vírusát, a házisertés-állomány nem érintett. Kiemelte azt is, hogy az árak emelkedése világpiaci folyamat eredménye, nem magyar sajátosság. Giczi Gergely a fogyasztási trendek változásáról szólva elmondta: kutatások, illetve dietetikusi vélemények is alátámasztják, hogy a vörös húsok hozzájárulnak az egészséges táplálkozáshoz.

Országszerte 15 városban, hat áruházlánc üzleteiben tartanak kóstoltatásokat, részt vesznek szakmai rendezvényeken, fesztiválokon, valamint átfogó médiakampánnyal is segítik a magyar fogyasztók tájékoztatását – mondta el Giczi Gergely a 2013 óta nyolcadszor megrendezett kampányról. Hozzátette: a fogyasztásösztönzésen túl az idei kampány kiemelt figyelmet fordít az edukációra is. Olyan fontos témákkal is foglalkoznak idén, mint a sertéspestis állat-és humánegészségügyi, valamint közgazdasági vonatkozása, továbbá a környezetvédelem és a vöröshúsok fogyasztásának ügye.

Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke felhívta a figyelmet arra az új januári rendeletre, amely szerint a friss húsok esetében a pultokon jelezni kell a sertéshús földrajzi eredetét. Arra ösztönözte a fogyasztókat, hogy tájékozódjanak a vásárlások során az előre csomagolt húsoknál éppúgy, mint a tőkehús-pultoknál. Hozzátette: a hazai eredetű húst vásárlása nemcsak a magyar gazdaság erősödéséhez járul hozzá, hanem a vásárlás ökológiai lábnyoma is kisebb lesz.

((MTI/AM Sajtóiroda))



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Kémleld az eget Szegeden!

kissferenc

Januárban ismét nyugdíjemelés lesz

kissferenc

Pölöskei Gáborné: egyre több fiatal választja a megújult szakképzést

kissferenc

Mintegy 12 millió tankönyvet szállított ki a posta az oktatási intézményekhez

kissferenc

Szeptember első hetében is kitart a kánikula

kissferenc

A világ legjelentősebb 200 földtani örökségi helyszíne közé választották a Bakony-Balaton-felvidék egykori vulkáni mezőjét

kissferenc

Szobori búcsú az Ópusztaszeri Nemzeti Történeti Emlékparkban – igazi értékteremtő családi nap 

cs3_szerk5

“Bent:Csend. A Béke itt kezdődik…” – Reményik Sándor

cs3_szerk5

Koncz Zsófia: a kormány igyekszik minél inkább segíteni a családoknak az iskolakezdéshez

cs3_szerk5