Belföld Külföld

Mastercard: az online vásárlás meghaladta az összes egyéb költési formát

Online shopping concept

Az online vásárlás meghaladta az összes egyéb költési formát az elmúlt hetekben a koronavírus-járvány hatására, nőtt a virtuális élmények iránti igény, ugyanakkor a magyarok mintegy 60 százaléka tart az online visszaélésektől – derült ki a Mastercard friss felméréséből.

    Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint a kutatást májusban készítették 15 európai országban – köztük Magyarországon -, és 7500 embert kérdeztek meg.
    A felmérésből kiderült, hogy a magyarok több mint egyharmada elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben. Az európaiak 57 százaléka válaszolta ugyanezt.  
    Míg az európaiak 30 százaléka, addig a magyarok 17 százaléka a korábbinál több pénzt költ virtuális élményekre. A megkérdezett magyarok 40 százaléka használ streaming szolgáltatást, a fitnesz edzések és az online múzeumlátogatás mellett a lakosság körében a stand-up előadások  és az online koncertek is nagyon népszerűek – írták.
    A felmérés alapján Európában 36 százalékkal nőtt az alapvető cikkeket online vásárlók száma, emellett a legnépszerűbbek a könyvek (32 százalék), a hajvágó eszközök (19 százalék) és a fitnesz eszközök (13 százalék). A magyarok körében az első helyen a könyvek (23 százalék), a konyhai eszközök (21 százalék), a hajfestékek és az informatikai eszközök (12-12 százalék) állnak.
    Az emberek Európa szerte az otthonukban töltött plusz időt új, online készségek elsajátítására is használják: a magyar válaszadók 39 százaléka bankolt most először online, 25 százalék ismerkedik a főzéssel, a harmadik legnépszerűbb új online tevékenység pedig a tanulás.
    Az európaiak 87 százaléka, a magyarok 91 százaléka figyel arra, hogy mit és hol vásárol online, vagyis a magyarok még óvatosabbak e téren. Míg az európaiak 65 százaléka aggódik amiatt, hogy online visszaélés áldozatává válik, addig a magyaroknak csak 59 százaléka. Az online fizetés biztonsága érdekében az európai megkérdezettek négyötöde lehetőség szerint ismerős kereskedőknél vásárol, ez az arány a magyaroknál 84 százalék. Az európaiak 80 százaléka ellenőrzi a webhelyeket vagy vásárlók véleményét, a magyar arány 85 százalék – közölte a Mastercard.

bfn \ gjé \ gry

MTI



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Orbán Viktor: a Tisza párt és Brüsszel összeesküdött a magyarok ellen

cs3_szerk2

Sokan várták ezt a bejelentést: folytatódnak az árletörések! + VIDEÓ!

cs3_szerk2

Azzal büszkélkedik a Tisza, hogy egyelőre megakadályozták a kórházak, közszolgáltatások, szociális szolgáltatások fejlesztését

cs3_szerk2

Színes egyéniség: szivárványos zászló alatt vonult Varga Ferenc

cs3_szerk2

Hét éve ilyenkor már kígyóztak a kígyók + VIDEÓ!

cs3_szerk2

Nagy István: továbbra sincs új kitörés, eredményes a védekezés a ragadós száj- és körömfájás betegség ellen

cs3_szerk2

A banki díjak csökkentéséről állapodott meg Varga Mihály a Bankszövetséggel

cs3_szerk2

Tiszafüreden és Tiszakécskén a Fidesz, Mosonmagyaróváron a helyi civil jelölt nyerte az időközi választást

cs3_szerk2

Múltunkban a jövőnk – Határon Túli Honismereti Vetélkedő volt Csongrádon

cs3_szerk2