Belföld Külföld

Mastercard: az online vásárlás meghaladta az összes egyéb költési formát

Online shopping concept

Az online vásárlás meghaladta az összes egyéb költési formát az elmúlt hetekben a koronavírus-járvány hatására, nőtt a virtuális élmények iránti igény, ugyanakkor a magyarok mintegy 60 százaléka tart az online visszaélésektől – derült ki a Mastercard friss felméréséből.

    Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint a kutatást májusban készítették 15 európai országban – köztük Magyarországon -, és 7500 embert kérdeztek meg.
    A felmérésből kiderült, hogy a magyarok több mint egyharmada elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben. Az európaiak 57 százaléka válaszolta ugyanezt.  
    Míg az európaiak 30 százaléka, addig a magyarok 17 százaléka a korábbinál több pénzt költ virtuális élményekre. A megkérdezett magyarok 40 százaléka használ streaming szolgáltatást, a fitnesz edzések és az online múzeumlátogatás mellett a lakosság körében a stand-up előadások  és az online koncertek is nagyon népszerűek – írták.
    A felmérés alapján Európában 36 százalékkal nőtt az alapvető cikkeket online vásárlók száma, emellett a legnépszerűbbek a könyvek (32 százalék), a hajvágó eszközök (19 százalék) és a fitnesz eszközök (13 százalék). A magyarok körében az első helyen a könyvek (23 százalék), a konyhai eszközök (21 százalék), a hajfestékek és az informatikai eszközök (12-12 százalék) állnak.
    Az emberek Európa szerte az otthonukban töltött plusz időt új, online készségek elsajátítására is használják: a magyar válaszadók 39 százaléka bankolt most először online, 25 százalék ismerkedik a főzéssel, a harmadik legnépszerűbb új online tevékenység pedig a tanulás.
    Az európaiak 87 százaléka, a magyarok 91 százaléka figyel arra, hogy mit és hol vásárol online, vagyis a magyarok még óvatosabbak e téren. Míg az európaiak 65 százaléka aggódik amiatt, hogy online visszaélés áldozatává válik, addig a magyaroknak csak 59 százaléka. Az online fizetés biztonsága érdekében az európai megkérdezettek négyötöde lehetőség szerint ismerős kereskedőknél vásárol, ez az arány a magyaroknál 84 százalék. Az európaiak 80 százaléka ellenőrzi a webhelyeket vagy vásárlók véleményét, a magyar arány 85 százalék – közölte a Mastercard.

bfn \ gjé \ gry

MTI



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Farkas Sándor: az állattartásnak meghatározó szerepe van és lesz is a mezőgazdaságban

Szabó Viktor

Szentesen és Csongrádon is ma kezdődik a május-júniusi érettségi vizsgaidőszak

Szabó Viktor

Orbán Viktor: Európa a tűzzel játszik, a béke és a háború határmezsgyéjén egyensúlyoz

Szabó Viktor

Vége a recessziónak, már nem stagnál a magyar gazdaság!

Szabó Viktor

NATO-főtitkár: nőni fognak az Ukrajnába irányuló fegyverszállítások

Szabó Viktor

Varga Mihály: a nyugdíjasok továbbra is számíthatnak Magyarország kormányára 

Szabó Viktor

Szijjártó Péter: Magyarország konzervatív és patrióta sziget egy szélsőségesen liberális tengerben

Szabó Viktor

Farkas Sándor: a kormány célja, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka legyen erdős terület

Szabó Viktor

Gulyás Gergely: bízunk abban, hogy konzervatív fordulat lehet Európában és az Egyesült Államokban is 

Szabó Viktor