A következő három évben összesen mintegy 4,8 milliárd forint támogatást biztosít az agrártárca uniós források felhasználásával a magyar borok népszerűsítésére.
 Az erről szóló rendeletek szerint az Európai  Unió területén megvalósuló borpromóció támogatására 2020. március 12-től  április 30-ig, míg az Európai Unión kívül megvalósuló értékesítést  ösztönző tevékenységekre 2020. április 1-től május 15-ig van lehetőség  benyújtani a pályázatokat – ismertette közleményében a szaktárca.
    Az  AM rámutatott: az elmúlt időszakban a borpiacon tapasztalható  nehézségeken a 2019. évi válságkezelő intézkedések – zöldszüret és  krízislepárlás – enyhítettek, azonban a magyar borok piaci helyzetének  tartós javítása érdekében a borpromóció támogatása is szükséges. Ezek  célja a fogyasztás stabilizálása, új fogyasztók bevonása, valamint az  értékesítési ár növelése.     Az agrártárca a 2/2020. (II.28.) és a 3/2020. (II.28.) rendelettel  két borpromóciós támogatási programot indít, egyaránt 50 százalékos  támogatási intenzitással. A támogatás mindkét esetben utófinanszírozott.  A kifizetési kérelmet elektronikus úton kell benyújtani a Magyar  Államkincstárhoz, az ott közzétett közleményben foglaltaknak  megfelelően. Egy pénzügyi évben legalább egy kifizetési kérelmet kell  benyújtani, de lehetőség van évközi kifizetési kérelem benyújtására is.  Az évközi kifizetési kérelmek benyújtása között legalább 90 napnak el  kell telnie.     A programjavaslatok értékelése során fontos szempont lesz a  borrégiós promóciós terveknek való megfelelés, amelyet az egyes  borrégiók maguk dolgoznak ki és fogadnak el. Ezek közzétételére március  második hetében kerül sor az AM honlapján (boraszat.kormany.hu). A  bírálat során az a programjavaslat élvezhet további előnyt, amelyben a  pályázó vállalja, hogy a promóciós tevékenységében a közösségi  bormarketing Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. által kidolgozott  arculati elemeit alkalmazni fogja. 
- Hirdetés -
