Belföld

GVH: a verseny legyalulta az élelmiszer-inflációt

A verseny legyalulta az élelmiszer-inflációt, amely éves alapon 30 hónapja nem volt olyan alacsony, mint 2024 első hónapjában – hívta fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pénteken az MTI-nek küldött közleményben.

Felidézték, hogy a Központi Statisztikai Hivatal pénteken közölte, hogy 2024. januárban a fogyasztói árak átlagosan 3,8 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat, az élelmiszerek inflációja pedig ennél is alacsonyabb, 3,6 százalék volt.

Kiemelték, az adatok rávilágítanak arra, hogy az élelmiszereket érintő, éves összevetésben mért infláció hónapról hónapra csökken. A 2022. decemberi 44,8 százalékos csúcshoz képest alig egy év alatt kevesebb, mint tizedére zuhant az élelmiszerárak emelkedése, köszönhetően a célzott kormányzati intézkedéseknek, a jegybank lépéseinek, illetve a Gazdasági Versenyhivatal aktív beavatkozásainak, versenyélénkítő lépéseinek, közte az online árfigyelő rendszernek.

A januári, éves élelmiszer-áremelkedésnél alacsonyabb utoljára 2021 júliusában volt, akkor 3,1 százalékot tett ki.

A gazdasági növekedés helyreállítása szempontjából is kedvező folyamatokhoz a kormányzati és jegybanki intézkedések mellett hozzájárult a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett, www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető online árfigyelő rendszer is, ami január 13-tól újabb 16 termékkategóriával bővült – hangsúlyozta a GVH.

Felidézték, hogy bekerültek az árfigyelőbe a speciális étrendet követők által leggyakrabban fogyasztott laktóz-, tejfehérje- és gluténmentes termékek. Így már összesen 78 termékkategóriában – ami napi szinten mintegy 2000 különböző élelmiszerterméket jelent – hasonlíthatják össze a vásárlók a boltokra szűkített árakat.

A közleményben kitértek arra, hogy a GVH és a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) együttműködésével létrehozott, az IdomSoft Zrt. által fejlesztett online árfigyelő nemcsak a vásárlóknak jelent fogyasztóbarát segítséget, hanem azt a marketing szakma is elismeri. Az oldal Minőségi-díjat kapott a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett “Az Év Honlapja” pályázaton.

Az online árfigyelővel, tudatos tervezéssel – például a bevásárlólista és a térképes boltszűrő funkciók használatával – több ezer forintot, és sok időt lehet megspórolni a nagybevásárlások során – írták a közleményben.

A www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető online árfigyelő 2024-ben is folyamatosan elérhető a magyar vásárlók, a magyar családok számára, így a GVH által működtetett rendszer továbbra is biztosítja az árak összehasonlíthatóságát, és hozzájárul az árak kordában tartásához – tájékoztatott a Gazdasági Versenyhivatal.



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Hiába az országjárás, a nyáron tovább apadt a Tisza

cs3_szerk2

Kiszivárgott a Tisza brutális megszorítási terve: 7 és 18 százalékpontos szja-emelés jöhet, de az adókedvezményeket is felülvizsgálnák

cs3_szerk2

Gulyás Gergely: november 30-ig meghosszabbítják az árrésstopot

cs3_szerk2

Magyarország a világ legeredményesebb kajak-kenu nemzete 2025-ben Milánóban, a világbajnokságon

cs3_szerk2

Takács Péter: tovább javult az egészségügyi hozzáférés aránya Magyarországon az Eurostat szerint

cs3_szerk2

Vargáék szerint nincs mit ünnepelni augusztus 20-án

cs3_szerk2

Szent István királyra emlékezve ünnepli születésnapját a keresztény Magyarország

cs3_szerk2

Kapu Tibor hazatért Magyarországra

cs3_szerk2

Napos, meleg idővel kezdődik a hét, majd eső és többfokos lehűlés érkezik

cs3_szerk2