Belföld

GVH: a verseny legyalulta az élelmiszer-inflációt

A verseny legyalulta az élelmiszer-inflációt, amely éves alapon 30 hónapja nem volt olyan alacsony, mint 2024 első hónapjában – hívta fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) pénteken az MTI-nek küldött közleményben.

Felidézték, hogy a Központi Statisztikai Hivatal pénteken közölte, hogy 2024. januárban a fogyasztói árak átlagosan 3,8 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat, az élelmiszerek inflációja pedig ennél is alacsonyabb, 3,6 százalék volt.

Kiemelték, az adatok rávilágítanak arra, hogy az élelmiszereket érintő, éves összevetésben mért infláció hónapról hónapra csökken. A 2022. decemberi 44,8 százalékos csúcshoz képest alig egy év alatt kevesebb, mint tizedére zuhant az élelmiszerárak emelkedése, köszönhetően a célzott kormányzati intézkedéseknek, a jegybank lépéseinek, illetve a Gazdasági Versenyhivatal aktív beavatkozásainak, versenyélénkítő lépéseinek, közte az online árfigyelő rendszernek.

A januári, éves élelmiszer-áremelkedésnél alacsonyabb utoljára 2021 júliusában volt, akkor 3,1 százalékot tett ki.

A gazdasági növekedés helyreállítása szempontjából is kedvező folyamatokhoz a kormányzati és jegybanki intézkedések mellett hozzájárult a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett, www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető online árfigyelő rendszer is, ami január 13-tól újabb 16 termékkategóriával bővült – hangsúlyozta a GVH.

Felidézték, hogy bekerültek az árfigyelőbe a speciális étrendet követők által leggyakrabban fogyasztott laktóz-, tejfehérje- és gluténmentes termékek. Így már összesen 78 termékkategóriában – ami napi szinten mintegy 2000 különböző élelmiszerterméket jelent – hasonlíthatják össze a vásárlók a boltokra szűkített árakat.

A közleményben kitértek arra, hogy a GVH és a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) együttműködésével létrehozott, az IdomSoft Zrt. által fejlesztett online árfigyelő nemcsak a vásárlóknak jelent fogyasztóbarát segítséget, hanem azt a marketing szakma is elismeri. Az oldal Minőségi-díjat kapott a Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat által szervezett “Az Év Honlapja” pályázaton.

Az online árfigyelővel, tudatos tervezéssel – például a bevásárlólista és a térképes boltszűrő funkciók használatával – több ezer forintot, és sok időt lehet megspórolni a nagybevásárlások során – írták a közleményben.

A www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető online árfigyelő 2024-ben is folyamatosan elérhető a magyar vásárlók, a magyar családok számára, így a GVH által működtetett rendszer továbbra is biztosítja az árak összehasonlíthatóságát, és hozzájárul az árak kordában tartásához – tájékoztatott a Gazdasági Versenyhivatal.



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

XIV. Leó: Jézus születése a remény szavát, a talpraállás erejét, a jóságot képviseli

cs3-szerkeszto

Erdő Péter: legalább a Kisjézus jászola körül próbáljuk megérteni egymást!

cs3-szerkeszto

Így már érthető a Tisza adóemelési terve: „Laci bácsi az első tiszás!”

cs3-szerkeszto

Kapu Tibort választotta a közmédia az Év Emberének 2025-ben

cs3-szerkeszto

Idén is előrehozottan, karácsony előtt érkeznek a családtámogatási ellátások

cs3-szerkeszto

Tuzson Bence a Cs3.hu-nak: A gyerekeink, az unokáink nem mehetnek háborúba! + VIDEÓ!

cs3-szerkeszto

Jónak lenni jó! – Orbán Viktor: a DPK-s termékekből eddig 50 millió forint gyűlt össze

cs3-szerkeszto

Orbán Viktor: pedofil bűncselekmények miatt 2010 előtt 80 ember volt börtönben, ma több mint 700

cs3-szerkeszto

Orbán Viktor: ha nincs Fidesz, nincs parti

cs3-szerkeszto