Belföld

2023-ban 232 ezer forint lesz a minimálbér

senior woman sitting at table with paperwork and counting money

Megszületett a megállapodás a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumán (VKF); 2023 január 1-jétől 232 ezer forint lesz a minimálbér és 296 400 forint lesz a garantált bérminimum havi bruttó összege – jelentette be a foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkár csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.

    Czomba Sándor hozzátette: mindez a minimálbér esetében 16 százalékos, a szakmunkás bérminimumnál 14 százalékos emelést jelent.
    Az államtitkár szerint nagyon fontos és eredményes tárgyalásokon vannak túl.
    Czomba Sándor az MTI kérdésére válaszolva elmondta, hogy a megállapodást a VKF munkaadói és munkavállalói oldaláról is mindenki, így a Magyar Szakszervezeti Szövetség is alá fogja írni.
    Közölte, hogy a minimálbér a versenyszférában és a közszférában nagyjából 230 ezer embert, a garantált bérminimum pedig mintegy 730 ezer embert érint, azaz csaknem 1 millió ember béréről van szó.

MTI

A kiemelt kép illusztráció/Envato Elements



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Gyanúsított lett Magyar Péter a telefonlopási ügyében, vallomást is tett

cs3-szerkeszto

Ismét emelkedett a benzin ára

cs3-szerkeszto

Kemény üzenetet kapott Magyar Péter: a Fidesz szerint a Tisza falnak vezette a gazdaságot, most adót emelne – ez magyar munkahelyekbe fog kerülni

cs3-szerkeszto

Adóemelést jelentett be Magyar Péter, duplájára emelik a KATA után fizetendőt

cs3-szerkeszto

Itt vannak az újabb javaslatok: emelnék a nyugdíjkorhatárt, törölnék a rezsicsökkentést

cs3-szerkeszto

Nincs nemzetbiztonsági kockázata Szijjártó Péter BYD-s munkavállalásának

cs3-szerkeszto

Rabosíthatják Magyar Pétert: példátlan helyzetbe kerülhet a hivatalban lévő miniszterelnök

cs3-szerkeszto

Óriásit nyert a Fidesz az időközi választáson

cs3-szerkeszto

Kata-adóemelés: itt a bizonyíték a Tisza tervéről – egyáltalán nem erről volt szó, a kormány totálisan mást ígért magyarok millióinak

cs3-szerkeszto