Tech

Bepanaszolta az Apple-t több német gazdasági érdekképviselet

Bepanaszolta az Apple-t a német média-, és reklámipar több vezető érdekképviselete hétfőn a szövetségi versenyhivatalnál (Bundeskartellamt) egy újítás miatt, amelynek révén az amerikai informatikai óriáscég szerintük visszaél piaci erejével és megsérti a tisztességes verseny szabályait.

    A többi között a német lapkiadók szövetsége (VDZ), a német reklámipari szövetség (ZAW) és a német médiaügynökségek szövetsége (OMG) által benyújtott panasz az Apple iOS nevű operációs rendszerének 14.5 számú verziójával bevezetendő új adatvédelmi funkcióra, az úgynevezett App Tracking Transparency-re (ATT) vonatkozik.
    A panaszosok szerint ez a funkció várhatóan még a héten megjelenik, és kötelező lesz beépíteni az operációs rendszeren futó okostelefon-alkalmazásokba.
    Az alkalmazások fejlesztőinek, szolgáltatóinak az ATT révén a saját maguk által kért hozzájárulás mellett még külön, az Apple által előírt módon is hozzájárulást kell kérniük a felhasználóktól, hogy gyűjthessék, és személyre szabott reklámok megjelenítése céljából feldolgozzák adataikat.
    Az ATT a gyakorlatban egy nyilatkozat a telefon képernyőjén, amelyet a felhasználó elfogad, vagy elutasít. A panaszosok szerint az Apple által előírt szöveg erősen “sugalmazó”, így félő, hogy a legtöbb felhasználó nem járul majd hozzá adatai feldolgozásához. Ezért az adott alkalmazás fejlesztője, szolgáltatója nem tudja majd hirdetések megjelenítésére feldolgozni az felhasználói adatokat, és így elesik bevételektől.
    Ugyanakkor az Apple a saját hirdetési szolgáltatásait mentesíti a szigorítás alól, továbbra is jelentős mennyiségben gyűjt felhasználói adatokat, amelyekkel bevételt szerez.
    Mindez azt jelenti, hogy az amerikai óriáscég “minden versenytársat kizár a kereskedelmi szempontból releváns adatok feldolgozásából” – áll a panaszosok közleményében.
    Kifejtették, hogy az erőfölényével visszaélő vállalat az “egyoldalú intézkedéssel” nem csupán a tisztességes verseny szabályait sérti meg, hanem kárt okoz a fogyasztóknak, mert jelentősen csökkenti a tartalomszolgáltatók legfőbb bevételi forrásának számító hirdetési bevételt, és ez a tartalomszolgáltatók csődjéhez és megszűnéséhez vezet, ami csökkenti a sajtó, a média és a műsorszolgáltatás sokszínűségét.

MTI fotó: Apple



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Megbolondult a Facebook, akaratlanul is ismerősnek jelölt másokat

cs3_szerk2

Elon Musk: a Twitter irányítása “fájdalmas”

cs3_admin

Csökkentek a PC-kiszállítások a világon az első negyedévben

cs3_admin

Megjelent a ChatGPT-4

cs3_admin

Mobil elektromosgépjármű-töltőállomást mutattak be

cs3_admin

Látványos bolygóegyüttállás lesz a jövő héten

tk_arpad

2,1 millió forintos cuki új villanyautó a Magyarországon is jelen lévő kínai gyártótól

cs3_szerk3

Vége a Netflix jelszómegosztásának?

cs3_admin

Mérföldkőhöz ért a SpaceX műholdas internete

cs3_admin