Belföld

Egy kutatás szerint a koronavírus megváltoztatta a vásárlói szokásokat

Young woman shopping for clothes. Retail shopping, mask, wearing mask, corona, covid.

A koronavírus hatására megváltoztak a vásárlói szokások, illetve módosult a fogyasztói kosár összetétele is – állapította meg egy kutatás, amelyet Garai-Fodor Mónika, az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Karának dékánja és Csiszárik-Kocsir Ágnes, a kar kutatási dékánhelyettese végzett.

    Az MTI-nek küldött összefoglalóból kiderül: a vírushelyzet legnagyobb vesztese a szolgáltatási szektor; nem volt olyan szolgáltatástípus, amelynél ne tapasztalták volna az igénybevétel visszaesését.
    Legnagyobb mértékben a nagyobb ruházati üzletek, a kisebb élelmiszerboltok, valamint a nagy bevásárló központok és az éttermek látogatottsága esett vissza a járvány hatására.
    A kutatás eredményei szerint a megkérdezettek fogyasztói kosarában a tartós élelmiszerek és az egészségmegőrző készítmények aránya nőtt a legnagyobb mértékben a koronavírus járvány hatására.
    Az egyes generációk vásárlási aktivitása jelentősen különbözik – hívták fel a figyelmet a kutatók.
    A legerősebb fogyasztói aktivitást a Z generáció mutatta a járvány idején, a 18-25 év közöttiek tagjaiból került ki a nagy bevásárlóközpontok, a kisebb élelmiszerüzletek és főként az éttermek látogatóinak többsége a vírushelyzet idején – ismertették. A ruházati és tartós fogyasztási cikkek, valamint a művelődés és szórakozás kategóriájában az Y generáció tagjai (26-35 év) képviselték a legnagyobb fogyasztói bázist. A gyógyszereknél az idősebb, 56-65 év közötti válaszadók fogyasztása volt mintaátlagot meghaladó mértékű – tették hozzá.
     Az eredmények alapján a szolgáltatási szektor legfőbb vásárlói köre az X generáció (36-45 év) lett a járvány idején. Ezen korcsoport tagjai mutatták a legnagyobb vásárlóerőt, mind a szépészeti szolgáltatások, utazási irodák, biztosító társaságok, cukrászdák és műszaki üzletek esetében is – jelezték.
    A kutatók 6804 kérdőívet dolgoztak fel, a felmérés online módon zajlott.

MTI



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Vége a recessziónak, már nem stagnál a magyar gazdaság!

Szabó Viktor

Varga Mihály: a nyugdíjasok továbbra is számíthatnak Magyarország kormányára 

Szabó Viktor

Szijjártó Péter: Magyarország konzervatív és patrióta sziget egy szélsőségesen liberális tengerben

Szabó Viktor

Farkas Sándor: a kormány célja, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka legyen erdős terület

Szabó Viktor

Gulyás Gergely: bízunk abban, hogy konzervatív fordulat lehet Európában és az Egyesült Államokban is 

Szabó Viktor

Gulyás Gergely: az üzemanyagokban is megfizetjük a háború árát

Szabó Viktor

Orbán Viktor: Magyarországnak ma híre van a nemzetközi politikában

Szabó Viktor

Szijjártó Péter: a kínai Fiberhome Magyarországon hozza létre legnagyobb európai bázisát

Szabó Viktor

KSH: A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt 2024. februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban

Szabó Viktor