Belföld

Elkezdődött a hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése

Elkezdődött az ország első tram-train (vasútvillamos) rendszerének részeként épült, több mint 3,8 kilométeres hódmezővásárhelyi villamosvonal tesztelése – közölte Mucsi László projekttanácsadó szerdán a helyszínen.

    A szakember újságíróknak elmondta, több mint száz év óta ez az első olyan villamospálya-építés Magyarországon, amely olyan városban valósult meg, ahol korábban nem közlekedett ilyen jármű.
    Hódmezővásárhelyen 3850 méteres egyvágányú villamospálya épült öt kitérővel és hat megállóval, valamint a kapcsolódó 600 V-os egyenáramú felsővezeték-hálózattal. A pálya a hódmezővásárhelyi nagyállomásról indul és Népkert állomásnál csatlakozik a nagyvasúti pályához. A szerelvények 22 kilométer után érkeznek meg Szeged-Rókus megállóhelyre, ahonnan az 1-es villamosvonalán haladnak majd a Tisza-parti városban – tudatta Mucsi László.
    A tram-trainnek köszönhetően a hódmezővásárhelyiek sokkal gyorsabban érhetik majd el a szegedi oktatási és egészségügyi intézményeket, munkahelyeket, intézhetik ügyeiket a szomszédos városban. Az autóbusz és a személyautó helyett sokan választják majd a vasútvillamost – mondta a projekttanácsadó.
    A beruházás részeként Hódmezővásárhelyen 94 P+R parkolót és 900 kerékpártárolót alakítottak ki – tudatta a szakember.
    Kanda Imre főmérnök elmondta, a hódmezővásárhelyi villamospálya kivitelezése 95 százalékban elkészült, így elkezdődhetett a tesztelése. A Szegedi Közlekedési Társaság MIII-as pályaszámú, dízel-elektromos üzemű karbantartó villamosa péntekig próbálja ki a pályát szerdán dízel, csütörtökön elektromos üzemben.
    A tesztelés január végén folytatódik, amikor várhatóan megérkezik a Stadler által gyártott tram-train szerelvények első prototípusa. A 37 méter hosszú, hetventonnás, dízel-elektromos üzemű járművek 216 utast szállíthatnak majd – közölte a főmérnök.
    Három prototípus érkezik összesen, ezeknek egyenként legalább 15 ezer kilométert kell hibamentesen futniuk a szükséges engedélyek megszerzéséhez – tudatta a szakember.
    A tervek szerint márciusban kezdődik a beruházás műszaki átadása, majd jövő ősszel indulhat el a menetrendszerű közlekedés a két város között – mondta Kanda Imre.
    A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. honlapján szereplő adatok szerint a hódmezővásárhelyi villamospálya, illetve szegedi nagyvasúti és villamospályát összekötő szakasz kivitelezését a Strabag Vasútépítő Kft. végzi, a projekt költsége 8,974 milliárd forint.

MTI



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Döntött a kormány: még idén kiegészítő nyugdíjemelést kapnak a szépkorúak

cs3_szerk2

Orbán Viktor: fegyvernek, erőszaknak, fegyveres szónokoknak nincs helyük a közéletben

cs3_szerk2

Magyar Péter is bevallotta, hogy lőfegyverrel ment a lakossági fórumra Ruszin-Szendi Romulusz + VIDEÓ

cs3_szerk2

Itt a legfrissebb mérés: hárompárti parlament alakulna, vezet a Fidesz

cs3_szerk2

Az OECD szerint meglepően élvezzük az életet, és tudásszintünk alapján sem lógunk ki az európai átlagból

cs3_szerk2

Fegyvernek látszó tárggyal az oldalán jelent meg egy tiszás fórumon Ruszin-Szendi Romulusz

cs3_szerk2

Derekegyházon tartotta országos családi napját a Kereszténydemokrata Néppárt

cs3_szerk2

Itt a tiszás gyűlöletkampány újabb állomása: egyenlőségjelet rajzoltak Lázár János és a merényletben meghalt Charlie Kirk neve közé, akasztanák is a minisztert

cs3_szerk2

A terveik szerint a jelenlegi 9 százalékról 25 százalékra emelné a Tisza Párt a társasági adó kulcsát

cs3_szerk2