Több fontos vasúti pályaszakasz felújítása folytatódik hamarosan, így lesz, ahol akár 160 kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek a vonatok. De folytatódik a járműpark korszerűsítése is, ami nem utolsósorban környezetvédelmi célokat is szolgál. A MÁV azt szeretné, hogy minél többen válasszák a vasutat az autóval szemben. Ennek érdekében több helyen sűrítik a járatokat, és változnak a tarifák is – hangzott el az M1 Híradójában.
A Dunántúlra már egyre több vonattal lehet utazni a fővárosból. Vasárnaptól pedig az Alföldre és Észak-Magyarországra is sűríti járatait a MÁV-Start. A menetjegy is olcsóbb lesz, mintegy tíz százalékkal, mert nem kell IC-, illetve gyorsvonati pótjegyet váltani.
Homolya Róbert, a MÁV Zrt. vezérigazgatója elmondta: az a cél, hogy minél többen válasszák a vasutat az autóval szemben. Ez azért is fontos, mert az Európai Unió azt szeretné elérni, hogy 2050-re nulla százalékra csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás.
Arról is beszélt, hogy a fejlesztésekkel – amelyek a 2021-től kezdődő uniós pénzügyi ciklusban felgyorsulhatnak – egy korszerű, utasbarát és rugalmas közösségi közlekedést kell kialakítani.
Éppen ezért folytatják a vasúti pályák korszerűsítését, így például teljesen felújítják a Hatvan és Miskolc, a Debrecen és Nyíregyháza közötti pályaszakaszt, és tovább viszik az észak-balatoni vasútvonal villamosítását is, lecserélik a járműparkot is. Jelenleg több mint 100 mozdony és 50 hibrid motorvonat beszerzésére írtak ki közbeszerzési eljárást, és idén átadják az 50. hazai gyártású IC+ motorkocsit is.
A közösségi közlekedés vonzerejének növelése érdekében a Volánnál is jelentős fejlesztések várhatók, így a közeljövőben a közlekedési társaság több mint 700 autóbuszt vásárol. A fejlesztéssel jövőre lecserélik a járműpark 10 százalékát.
hirado.hu
Kiemelt kép illusztráció/Envato elements
- Hirdetés -