Tech

Ezen szempontok szerint választunk új TV-t

A GfK és az NPD piackutató cégek megállapították, hogy tavalyi évben az 55 colosnál nagyobb tévék tették ki a globális eladások 40 százalékát. Észak-Amerikában az eladott tévék 50 százaléka 55 colosnál nagyobb átmérőjű volt, 30 százalékuk átmérője pedig a 60 colt is meghaladta.

A kutatásból az is kiderült, hogy az FHD (Full High Defintion) felbontású televíziók helyett egyre inkább az UHD (Ultra High Definition) felbontású tévéket választják a vásárlók. A tévépiac globális bevételének 50 százalékát az UHD tévék eladása hozza, Észak-Amerikában, Európában és Dél-Koreában ez a szám 60-70 százalék.

Magyarországon értékesített 55 colosnál nagyobb készülékek részaránya egyelőre még elmaradt a nyugati trendektől, de már nálunk is dinamikusan közelít az európai átlaghoz. Ugyanakkor a hazánkban eladott UHD televíziók már az értékesített tévék harmadát teszik ki.

Elsődleges az egyszerű kezelés

A vásárlók szerint az egyik legfontosabb tényező a tévé kiválasztásakor, hogy a készüléket egyszerűen és könnyen lehessen használni. Az egyik legnagyobb negatívumot a készülékekhez tartozó kábelrengeteg jelenti, de ugyanígy eltántoríthatja a fogyasztókat a vásárlástól, ha egy adott készülékhez nem, vagy nehezen csatlakoztatható egyéb elektronikus eszköz vagy nehézségek adódnak a tévén történő navigációban.



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Megbolondult a Facebook, akaratlanul is ismerősnek jelölt másokat

Szabó Viktor

Elon Musk: a Twitter irányítása “fájdalmas”

cs3_admin

Csökkentek a PC-kiszállítások a világon az első negyedévben

cs3_admin

Megjelent a ChatGPT-4

cs3_admin

Mobil elektromosgépjármű-töltőállomást mutattak be

cs3_admin

Látványos bolygóegyüttállás lesz a jövő héten

tk_arpad

2,1 millió forintos cuki új villanyautó a Magyarországon is jelen lévő kínai gyártótól

Pászti Dániel

Vége a Netflix jelszómegosztásának?

cs3_admin

Mérföldkőhöz ért a SpaceX műholdas internete

cs3_admin