Belföld

Tovább fejleszti a kormány a KRÉTA oktatási rendszert

Tovább fejleszti a kormány a KRÉTA oktatási rendszert a digitális oktatás hatékonyabb támogatása érdekében – közölte az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára.

    Rétvári Bence a jobbikos Csányi Tamás országgyűlési képviselő írásbeli kérdésére jelezte: tekintettel arra, hogy a kormány fel kíván készülni a koronavírus-járvány második hullámának lehetőségére, megkezdődött a KRÉTA integrált részét képező Digitális Kollaborációs Tér modul (DKT) fejlesztése.
    Az államtitkár kifejtette: a DKT olyan komplex modul, amely segíti a tanárok és a diákok digitális online együttműködését, kommunikációját és a feladatok kiadását, szükségtelenné téve egyéb szoftverek használatát.
    Kiemelt funkciója a tanórai feladatok, a házi feladatok komplex, logikailag egységes rendszerben történő megjelenítése és kezelése, emellett alkalmas csoportos (projekt-) feladatok kezelésére is. Továbbá kezeli a határidőket, a beadási időszakokat a feladatok, házi feladatok esetében, és képes online kommunikációs platformot biztosítani a diákok és tanárok között.
    A modul fejlesztésének költségeit a kormány költségvetési forrásból biztosította, a fejlesztés az év végéig fejeződik be, de a DKT-modul egy része már október 1-jétől használható lesz – mondta Rétvári Bence, jelezve: a beszerzésekről a www.kozbeszerzes.hu oldalon lehet tájékozódni.
    Az államtitkár a koronavírus-járvány alatti időszakot elemezve kitért arra is: a KRÉTÁN keresztül küldött üzenetek száma 200-szorosára nőtt átlagosan, a házi feladatok rögzítésének átlagos száma 35-szörösére, az elektronikusan intézett ügyeké háromszorosára emelkedett, míg az értékelések száma megfelel a korábbi évek átlagának, azaz annak, amikor megszokott módon működtek az iskolák.     A naplózások száma szintén megfelel a korábbi évek átlagának, a gondviselők belépési száma duplájára nőtt, ahogy a diákoké is.
    Március 15. és június 15. között az értékelések száma meghaladta a 46 milliót, a kiküldött üzenetek száma a 13 millió 700 ezret, a rögzített házi feladatok száma 11 millió 367 ezer volt.
    Rétvári Bence közölte: a KRÉTA rendszer bővítése és “átparaméterezése” a koronavírus-járvány első hulláma során használt funkcióknál nem igényelt többletforrást.
    A KRÉTA jelentős segítséget adott a digitális oktatáshoz a tanároknak, a tanulóknak és a szülőknek egyaránt. Az érintett (március-júniusi) időszakban a rendszer korábban fejlesztett és bevezetett változatát használták a felhasználók – közölte.
    Kiemelte: a KRÉTA elsődlegesen tanügyigazgatási rendszer, nem a digitális oktatás támogatására alakították ki, de a rendkívüli helyzetben számos funkciója jól tudta támogatni az oktatást, valamint a tanárok és tanulók közötti kommunikációt.

MTI



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

A térség legboldogabb országa vagyunk

cs3_szerk2

Az NB I gólkirálya már szavazott: Böde Dániel is a VOKS2025-re buzdít! 

cs3_szerk2

Brüsszel meghajolt: megszűnik a Magyarország elleni túlzottdeficit-eljárás

cs3_szerk2

NAK: Ukrajna uniós csatlakozásával a magyar gazdák támogatást, piacot és megélhetést veszítenének

cs3_szerk2

Összefogás Székelyföldért: eddig több mint 82 millió forint gyűlt össze – Orbán Viktor: A kormány megduplázza a befolyt felajánlásokat

cs3_szerk2

Kapu Tibor várhatóan június 10-én indul a Nemzetközi Űrállomásra

cs3_szerk2

Orbán Viktor: Trump elnöksége visszaadta a reményt a világnak

cs3_szerk2

Agrárkamara: a fiatal gazdáknak is elérhetővé teszik az ingyenes pályázatírási szolgáltatást

cs3_szerk2

Hiába utazott “román földre” a Tisza szentesi vezére is, ez sem segített Magyar Péteren

cs3_szerk2