Gazdaság

A magyarok közel 80 százaléka nem tudja utólag azonosítani kártyás vásárlását egy kutatás szerint

shopping

Magyarországon az ügyfelek közel 80 százaléka néha nem tudja utólag beazonosítani bankkártyás vásárlásait, és a kelet-közép-európai régióban is hasonló az arány – derül ki a Mastercard 11 ország részvételvével készített nemzetközi kutatásából.

    A régióban a választ adók 77 százaléka számolt be arról, hogy vásárlásai egy részét nem tudja beazonosítania a tranzakció történetben. Majdnem minden ötödik ember esetében ez gyakran vagy nagyon gyakran fordult elő. Ez a probléma a kártyabirtokosokat különböző módon érinti: 42 százalék aggódik, 30 százalék bosszankodik, 15 százalék elveszettnek érzi magát, 12 százalék pedig tehetetlennek.
    Az adatok hasonlóak Magyarországon is: a válaszadók 48 százaléka aggódik, 32 százalék bosszankodik, 17 százalék tehetetlennek és 7 százalék elveszettnek érzi magát a kialakult helyzet miatt.
    A nemzetközi adatok szerint azok, akik nem tudják felidézni a vásárlást, a leggyakoribb megoldásként azonnal hívják a bankjukat (35 százalék) vagy ritkább esetben a kereskedőt (6 százalék). A magyarországi adatok szerint, míg a kártyabirtokosok 61 százaléka végül fel tudja idézni a vásárlást, 33 százalékuk legelőször inkább a bankját keresi fel, 11 százalékuk pedig a kereskedőt.
    A magyar válaszadók 78 százaléka a kétes esetekben panaszt nyújt be bankjának.
    Arról is tájékoztattak, hogy a Mastercard és az Ethoca új digitális banki megoldása részletes leírást ad a kártyás tranzakciók előzményeiről és ezáltal átláthatóbbá teszi a kártyabirtokosok számára vásárlásaik nyomon követését. A kibővített, átláthatóbb banki tranzakciótörténetet 2022-ig szabvánnyá szeretnék tenni a digitális banki csatornákon.
    Mint írták, az átlátható információkkal nő a fogyasztók elégedettsége, továbbá megelőzhetőek az időigényes vitarendezési eljárások, amelyek a kapcsolatfelvétellel, a tranzakció ellenőrzésével és igazolásával együtt átlagosan 2 hétig is eltarthatnak.
    A logo.ethoca.com oldalra minden kereskedő ingyenesen feltöltheti logóját, hogy az megjelenjen az online és a mobil banki csatornákon.
    A felmérés résztvevői megerősítették: szeretnének részletesebb információkat kapni a vásárlások könnyebb és gyorsabb azonosításához. A magyar kártyabirtokosok számára a leghasznosabbak a közlemény szerint: a kereskedő neve (58 százalék), a vásárlás helye (38 százalék) és a kereskedő logója (35 százalék).
    A kutatást 2020 novemberében a Kantar TNS végezte a Mastercardnak, 3300, 18-60 éves banki felhasználó segítségével, a következő országokban: Lengyelország, Ukrajna, Cseh Köztársaság, Magyarország, Románia, Görögország, Szlovákia, Ausztria, Bulgária, Ukrajna, Szerbia.

MTI, fotó: EE



- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Nagy győzelem: megkezdődött az uniós források folyósítása Magyarországnak

Szabó Viktor

Nagy Márton: brutálisan hatékonyak a kormányzati intézkedések, a kormány már októberre egy számjegyűre csökkentheti a szankciós inflációt

Szabó Viktor

A régióban elsőként Magyarországon nyitott a Shell LNG-töltőállomást

cs3_admin

Belarusz és Magyarország a nehézségek ellenére dolgozik az együttműködés fejlesztésén

cs3_admin

5 milliárd forintért vásárolnak vetőmagot a kiskertekbe

cs3_admin

Húsvét – Szombattól várhatók a legforgalmasabb napok az üzletekben

cs3_admin

Már nem lassítja az értékesítést a csiphiány

cs3_admin

A magyar gazdaság egyik húzóágazata lehet az IKT-szektor

Pászti Dániel

Kivonul Magyarországról a Jófogás és a Használtautó.hu tulajdonosa

Pászti Dániel