Szentes

Megérkezett az első tram-train Szentesre

Megérkezett Magyarországra az első tram-train, a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő vasút-villamos prototípusa. A forradalmian új járművet szombat hajnalra Szentesre szállították, hogy a járműbiztosítási telephelyen összeszereljék és felkészítsék a próbaüzemre.

A szerelvényt december 30-án indították útjára Spanyolországból Szentesre, a járműbiztosítási telephelyre. A következő napokban a Stadler mérnökei helyezik üzembe a járművet, majd a hatósági szemle, a futópróbák és a típustesztek következnek.
    A Hódmezővásárhely-Szeged tram-train mintaprojektért felelős kormánybiztos a közlemény szerint úgy fogalmazott, hogy a két települést néhány éven belül ikervárossá teszi a vasút-villamos. Lázár János abban bízik, hogy a beruházás kedvezően hat a gazdaságra, a munkaerő- és az ingatlanpiacra, közelebb hozza egymáshoz a szolgáltatásokat, a munkahelyeket, az oktatási-kulturális-közigazgatási lehetőségeket.

Az első tram-train szerelvényt emelik a sínekre daruval a szentesi vasútállomáson 2020. január 9-én. Az ország első vasút-villamosa ősztől közlekedik Szeged és Hódmezővásárhely között. Fotó: MTI/Máthé Zoltán

    A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az agglomerációs fejlesztések mintájának tekinti az új vasút-villamost. Homolya Róbert szerint az elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése minden nagyvárosnak érdeke, és ha az autósok is megbízható alternatívának fogják tekinteni, akkor kevesebb lesz a torlódás az utakon, és a levegő minősége is javul.
    A MÁV-Start 2017 májusában szerződött a járművek beszerzésére a Stadler Rail Valenciával. A 37 méter hosszú, 71 tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán óránként 50 kilométeres, a két város közötti vonalon dízel meghajtással 100 kilométeres sebességgel haladhat. Egy szerelvényen 216 férőhely, köztük 4 mozgássérült hely van, és kerékpárral is lehet rajtuk utazni.
    A beruházáshoz kapcsolódva Hódmezővásárhelyen csaknem 4 kilométeres villamospálya, 6 megálló, valamint 94 autó befogadására alkalmas P+R parkoló is épült, amelyhez 900 kerékpártárolót alakítottak ki.

MTI

enerzol300

- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Férfi vízilabda ob I – A Szentes hat góllal volt jobb a Tatabányánál

cs3_admin

Harmincméteres acéltornyot kívánt építeni a DIGI Kft. az Antal-tó közvetlen közelében.

Endre Araczki

Indiaikender-ültetvényt számoltak föl a rendőrök Szentesen

cs3_admin

Életet mentettek a szentesi rendőrök

cs3_admin

Távközlési oszlopnak és kerítésnek ütközött egy autó Szentesen

cs3_admin

Szentesen is megkezdték az egészségügyi dolgozók oltását.

Endre Araczki

Kidőlt fa akadályozta a forgalmat Szentesen és Csongrádon is

cs3_admin

Félmilliót zsákmányolt a szentesi Takarékbank-fiók kirablója

cs3_admin

Menekülés közben elfogták a szentesi bankrablót

cs3_admin

Honlapunk megfelelő működéséhez „sütiknek” nevezett adatfájlokat (angolul: cookie) kell elhelyeznünk számítógépén, Ön bármikor módosíthatja ezeket a beállításokat a böngészőjében. Elfogadom Olvasd tovább