A Panda Mini mindössze 3 méter hosszú, mégis elfér benne 4 utas, legalábbis ezt ígéri a gyártó.
A Dongfenget és az SAIC-t (MG) követően tavaly novemberben egy újabb kínai autógyártó érkezett Magyarországra: a Geely elsőként egy középkategóriás elektromos crossovert, a 15-20 millió forintos Geometry C-t dobja piacra hazánkban.
A vállalat Kínában most egy vadonatúj elektromos miniautót mutatott be, íme a Geometry Panda Mini, melynek a névrokonságon kívül természetesen semmi köze az olasz Fiat Pandához.
A 3,07 méter hosszú, 1,52 méter széles és 1,61 méter magas újdonság tengelytávja 2,02 méter. Szuperkompakt kialakítása ellenére 4 személyes villanyautó mozgatásáról egy 41 lóerős és 110 Nm-es motor gondoskodik. A 100 km/h-ra korlátozott végsebességű Panda Mini 17 kWh kapacitású akkumulátora a kínai szabvány szerint mintegy 120-200 kilométeres hatótávot biztosít, és maximum 22 kW-tal tölthető.
30-ról 80 százalékra fél óra lehet feltölteni a telepet, a teljes töltés 68 percnyi időt vesz igénybe.
Az esetleges európai forgalmazásról egyelőre nem szól a fáma, a kínai árak átszámítva mintegy 2,1-2,9 millió forint magasságában alakulnak. Viszonyításképp, a 2,7 méter hosszú 2 személyes Smart EQ fortwo villanyautó 7,44 millió forinton nyit Magyarországon, és cserébe 82 lóerőt, valamint 17,6 kWh kapacitást ad. A Dacia Spring már 4 személyes, viszont minimum 9,1 millió forintba kerül. A Renault román márkájának elektromos kisautója 3,7 méter hosszú, kiviteltől függően 45-65 lóerős, illetve 26,8 kWh kapacitású.
hvg.hu