Vélemény

Zayos Bukta: Legtöbb embernek erről fogalma sincs – de igaz!!!

“Az ország legnagyobb kiárusítója, Gyurcsány Ferenc olyan szerződéseket kötött külföldi gigavállalatokkal, amelyek árát mind a mai napig nyögjük.

Kik is voltak a szerződő (kedvezményezett) cégek?

Az M6 Duna Autópálya Koncessziós Zrt. koncessziós társaságot 2004-ben a PPP (köz- és magán-együttműködés) projektek területén vezető német Bilfinger Berger BOT GmbH, az osztrák piacon több mint 125 éve jelen lévő Porr Infrastruktur GmbH, és a főként Közép-Európában tevékenykedő Swietelsky International Baugesellschaft

2002-2010-közti beruházásait a fenti cégek vitelezték ki.

A beruházásoknak 90%-át. egy jól kitalált PPP -konstrukcióban valósították meg.

Mi ennek a lényege?

Ezzel a PPP -konstrukcióval mindenki jól járt csak az állam fizetett rá, de keményen.

Az építőipari cég megépíti a beruházást.

Átadás után az építő cég tulajdonába kerül a megépített létesítmény.

Az építményt a tulajdonos bérbe adja az államnak.

Bármennyire is meglepő, Gyurcsányék még az autópályákat is eladták a külföldi befektetőknek.

Az autópálya-matrica októbertől 500 forinttal, januártól pedig az e-útdíj 5,8 százalékkal emelkedik majd.

Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy hová kerülnek az útdíjrendszerbe befizetett összegek?

Nos, a válasz nagyon egyszerű.

A közutak használata pénzbe kerül, a múlt évben összesen 216 milliárd forintot jelentett mindez.

Az útdíjrendszer 2018-ban pedig nettó 187 milliárdot termelt az állami költségvetésnek.

Azaz termelne, de a bevételek jelentős része elmegy Gyurcsány előnytelen szerződéseire.

Többek között az is kiderült, hogy a közutak fenntartása megközelítőleg 80-90 milliárd forintba kerül, de emellett az államnak évente ki kell fizetnie egy 110 milliárdos koncessziós díjat az autópályák tulajdonosainak.

Így az M5-ös és az M6-os autópályák, hidak és egyéb létesítmény építési költségeit többszörösen fizethetik ki az adófizetők 2031-ig és 2038-ig, hiszen ekkor járnak le a gyurcsányi szerződések nagy része.

Amúgy ezeket a szerződéseket az állam nem tudja felmondani, tehát a költségvetésbe befolyt összegeket magánkézben lévő külföldi cégeknek kell kifizetnie.

Ezen beruházásokat egy jó-pár év múlva a szerződések lejárta után az állam megvásárolhatja a piaci áron a tulajdonostól.

De honnan vette a külföldi építő a beruházáshoz szükséges pénzt?

Mivel a beruházás az ország területén épül ezért az országnak járó EU-s támogatásokat igénybe vette.

Így épült meg mintegy 3500-milliárgos beruházás 2002-2010-közt.

A mai napig fizeti az állam a több százmilliárdos évi bérleti költséget.

Ezekből a beruházásokból a nemzeti kormány 2018-ig mintegy 1250-milliárdos létesítményt megvásárolt.

A maradék több mint 2250-milliárdos értékért tovább kell fizetni a bérleti díjat mindaddig míg a szerződés le nem jár és akkor állam megvásárolhatja ezeket a létesítményeket is.

Sajnos a lakosság ezekről a zseniális üzletekről mit sem tud.

,,Az a baj a szocialistákkal, hogy előbb-utóbb kifogynak a mások pénzéből.” (Margaret Thatcher )”

Az eredeti, teljes írást itt olvashatja el.

- Hirdetés -

Hasonló bejegyzések

Szentesi Zöldi László: Pelikánnak mindent szabad

cs3_admin

Moderari: CSEKA, OGPU, NKVD, KGB, FBI

cs3_admin

Hámori Tamás: DK Olga szerint szeptembertől mindnyájan hétszeres árat fizetünk a gázért

cs3_admin

Németh Balázs: Valaki látott amiatt nagyon aggódó uniós/nyugat-európai politikust, hogy nem érkezik a Barátságon kőolaj?

cs3_admin

Moderari: „Én lettem a halál, a világok pusztítója.”

cs3_admin

Kötter Tamás: A baloldali politikusok támogatják, a jobboldali politikusok ellenzik Európa elárasztását idegen kultúrákkal

cs3_admin

Moderari: Uborkaszezon

cs3_admin

Gajdics Ottó: Embernek lenni nehéz…

cs3_admin

Hámori Tamás: Na kérem!

cs3_admin

Honlapunk megfelelő működéséhez „sütiknek” nevezett adatfájlokat (angolul: cookie) kell elhelyeznünk számítógépén, Ön bármikor módosíthatja ezeket a beállításokat a böngészőjében. Elfogadom Olvasd tovább