Négy hónapig több részleg bevonásával zajlik a Magyar Telekomnál a nagyszabású négynaposmunkahét-kísérlet, amelynek elsődleges célja a tapasztalat- és információgyűjtés.
A hazai nagyvállalati szektorban elsőként a Magyar Telekom próbálja ki pilotprojekt keretében a négynapos munkahetet – jelentette be csütörtöki közleményében a cég.
Mint írták, a Magyar Telekom azok után kezd a kísérletbe, hogy világszerte már több országban (például Brüsszelben, Japánban, Izlandon és Spanyolországban) próbálták ki a négynapos munkahetet, legutóbb Nagy-Britanniában, az eredmények pedig igencsak biztatók.
A Magyar Telekomnál tesztjelleggel július és október között négy csapat – köztük támogató és ügyfélkapcsolatban dolgozó területek egyaránt – négynapos munkarendre áll át.
Friedl Zsuzsanna chief people officer szerint eddig is jellemezte a céget a kísérletezés, az, hogy bátran próbálnak ki új dolgokat. Különösen, ha olyan kezdeményezésről van szó, amelytől a kollégák fejlődését, működésük, valamint életminőségük javulását várhatják. A mostani négynaposmunkarend-teszttől azt várják, hogy javul dolgozóik munka-magánélet egyensúlya, és maga a munkavégzés is hatékonyabbá válik.
A fizetés marad
Fontos szabály, hogy a négynaposra csökkentett munkahetet úgy vezetik be kísérleti jelleggel, hogy kollégáik ugyanazt az alapbért viszik haza, miközben a vállalaton belül próbálják minél gördülékenyebbé tenni a munkaszervezést.
A NÉGY HÓNAPOS TESZTIDŐSZAK LEGFONTOSABB CÉLJA AZ INFORMÁCIÓGYŰJTÉS.
A Magyar Telekom mindemellett országos reprezentatív kutatásba is kezd, hogy felmérjék, mely szektorban és megvalósítható-e egyáltalán, és ha igen, miként szerveződhetne meg a négynapos munkahét. Továbbá megkérdezik a magyar munkavállalók véleményét is a négynapos munkahét bevezetéséről, valamint társadalmi párbeszédet kezdeményeznek a témában.
index.hu