Site icon Cs3.hu

Hamarosan akár százhatvannal is vonatozhatunk

Train in urban train station

Train in urban train station

Több fontos vasúti pályaszakasz felújítása folytatódik hamarosan, így lesz, ahol akár 160 kilométer per órás sebességgel is közlekedhetnek a vonatok. De folytatódik a járműpark korszerűsítése is, ami nem utolsósorban környezetvédelmi célokat is szolgál. A MÁV azt szeretné, hogy minél többen válasszák a vasutat az autóval szemben. Ennek érdekében több helyen sűrítik a járatokat, és változnak a tarifák is – hangzott el az M1 Híradójában.

A Dunántúlra már egyre több vonattal lehet utazni a fővárosból. Vasárnaptól pedig az Alföldre és Észak-Magyarországra is sűríti járatait a MÁV-Start. A menetjegy is olcsóbb lesz, mintegy tíz százalékkal, mert nem kell IC-, illetve gyorsvonati pótjegyet váltani.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. vezérigazgatója elmondta: az a cél, hogy minél többen válasszák a vasutat az autóval szemben. Ez azért is fontos, mert az Európai Unió azt szeretné elérni, hogy 2050-re nulla százalékra csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás.

Arról is beszélt, hogy a fejlesztésekkel – amelyek a 2021-től kezdődő uniós pénzügyi ciklusban felgyorsulhatnak – egy korszerű, utasbarát és rugalmas közösségi közlekedést kell kialakítani.

Éppen ezért folytatják a vasúti pályák korszerűsítését, így például teljesen felújítják a Hatvan és Miskolc, a Debrecen és Nyíregyháza közötti pályaszakaszt, és tovább viszik az észak-balatoni vasútvonal villamosítását is, lecserélik a járműparkot is. Jelenleg több mint 100 mozdony és 50 hibrid motorvonat beszerzésére írtak ki közbeszerzési eljárást, és idén átadják az 50. hazai gyártású IC+ motorkocsit is.

A közösségi közlekedés vonzerejének növelése érdekében a Volánnál is jelentős fejlesztések várhatók, így a közeljövőben a közlekedési társaság több mint 700 autóbuszt vásárol. A fejlesztéssel jövőre lecserélik a járműpark 10 százalékát.

hirado.hu

Kiemelt kép illusztráció/Envato elements

Exit mobile version