Site icon Cs3.hu

A magyar termék választása az ország gazdaságát erősíti

Dunaharaszti, 2020. augusztus 27. Nagy István agrárminiszter (b) és Ficsor Ádám tulajdonos egy sajtot néznek a hazai előállítású termékek népszerűsítését célzó Válaszd a hazait! kampányról tartott sajtótájékoztató helyszínén, a Ficsor Tehenészet sajtüzemében, Dunaharasztiban 2020. augusztus 27-én. MTI/Szigetváry Zsolt

A magyar termék választásával Magyarország gazdaságát erősítik a vásárlók, biztosítják a családok megélhetését és hozzájárulnak a klímavédelemhez is – közölte Nagy István agrárminiszter pénteken az M1 aktuális csatornán.

    Mint mondta: a magyar mezőgazdaság 25 millió embert tud élelemmel ellátni. Ez óriási kincs, olyan erőforrás, amellyel jól kell gazdálkodni – vélekedett.
    Kiemelte: a nagy kereskedelmi láncok nem magyar tulajdonban vannak, ezért nagy mennyiségben árulnak külföldi árut, emiatt az a cél, hogy a vásárlók tudatosan döntsenek a magyar termékek mellett.
    Hozzátette: a szezon előtt külföldről behozott gyümölcsök rontják a magyar termékek üzletét, mivel az import árut nyersen szedik le, hosszan utaztatják, ezért nincs jó ízük. Szerinte mire a magyar termékek a boltokba kerülnek, a vásárlóknak a korábbi negatív tapasztalatok miatt már nem kellenek azok.
    Az agrárminiszter beszélt arról is: Magyarországon az egy hektárról leszedhető mennyiség ugyanannyi, mint Nyugat-Európában, de a magyar gazdák bevétele csak 53 százaléka a nyugat-európaiakénak. Ez azért van, mert Magyarországon nincs feldolgozó kapacitás a mezőgazdaság mögött – mondta Nagy István.

MTI

Exit mobile version