Az Origo már több alkalommal is beszámolt róla, hogy a Facebook durván cenzúrázza a jobboldali tartalmakat, akadályozza, vagy kifejezetten megtagadja azok hirdetéseinek a közzétételét, és mondvacsinált okokra hivatkozva tilt le jobboldali újságírókat. Választási kampányokban a nemzeti-konzervatív oldallal szemben a Facebook mindig magasabb szintre emeli a cenzúra fokozatát, de ami történt a mostani önkormányzati választási kampányban, az kétségtelenül mindenen túltett – olvasható a portál cikkében.
Az Origo az elmúlt hetekben elsősorban a hirdetések területén tapasztalt a korábbinál sokkal jelentősebb és gátlástalanabb cenzúrát a közösségi médiában.
Az Origo – ahogy más médium – a saját Facebook-oldalán megjelentetett cikkeit tudja eljuttatni szélesebb célközönséghez, amennyiben hirdet.
lyen cikkek segíthetik a jobb és kiegyensúlyozottabb tájékoztatást választások előtt (is). De „érdekes módon” a hirdetések közzétételét most jelentősen korlátozta a Facebook.
Napokig várakoztatták a cikkeket, hátha három nap múlva már kevésbé aktuális
Az történt, hogy a „Társadalmi kérdésekről, választásokról vagy politikáról szóló hirdetések” nevű opció – valami fura oknál fogva – nagyon lassan bírálta el a lap hirdetéseit.
Bármely más, nem politikai tartalmú cikk, tehát például celebekről, sportról, vagy kultúráról szóló témák hirdetése sokkal hamarabb átment a rendszeren. Az nem érdekelte a Facebookot.
További részletek ITT olvashatók.