A Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train építése miatt hétfőtől csaknem egy hónapra lezárják a Sándorfalvi úti vasúti átjárót – tájékoztatta a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. az MTI-t.
A közlemény szerint augusztus 13-ig a kivitelezést végző vállalkozó vágánybontási, alépítményi, majd felépítményi, valamint vágányszabályozási és útépítési munkákat is végez.
A Szeged-Békéscsaba vasútvonalat keresztező útátjáróban a gyalogos és kerékpáros forgalmat az építési időszak alatt is biztosítják.
A gépjárművezetők számára a lezárás ideje alatt az M43-as autópálya érintett – 8-as és 11-es kilométerszelvények közötti – szakaszát jelölik ki kerülőútként.
Magyarország első integrált villamos és nagyvasúti tram-train vonala a meglévő szegedi 1-es villamosvonalból ágazik ki. A vonal a MÁV Zrt. 135-ös számú vonalán mintegy 22 kilométeres nagyvasúti pályáján folytatódik, amely teljesen átépül és bizonyos szakaszokon – ahol a vasútüzem megköveteli – a második vágány is kiépül. Emellett Hódmezővásárhelyen új villamosvonal épül. Az egyvágányú hódmezővásárhelyi villamosvonalon hat megállót alakítanak ki, ebből kettőnél, valamint a végállomáson lesz kétvágányos forgalmi kitérő. A fejlesztés a közvetlen, átszállásmentes utazás menetidő megtakarításával és akadálymentes kényelmével, környezetbarát, biztonságos, így a közúti közlekedéssel szemben versenyképes megoldást nyújt.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Zrt. beruházásában hazai költségvetési forrás felhasználásával valósul meg. A beruházás várható befejezése 2020 júniusa, szerződéses összege 25,133 milliárd forint, a kivitelező a Swietelsky Vasúttechnika Kft.
MTI